Aktualności
Kołobrzeska Żegluga Pasażerska, jak co roku przygotowuje się do sezonu wycieczkowego. Do naszej stacji serwisowej przyjechały na przegląd roczny 100 osobowe tratwy firmy Survitec.
Zima to doskonały czas na prace remontowe.
W przypadku tego remontu na łodzi ratowniczej wymieniliśmy silnik na nowy.
Pełen serwis systemu ewakuacji masowej marki RFD na jednostce u naszego stałego klienta. A dodatkowo wymiana ześlizgu z platrofmą na nowy na obu burtach promu.
Zrób przegląd swojego silnika przed sezonem
Zapraszamy do Autoryzowanego Serwisu Yamaha w GDYNI przy ul. Łużyckiej 2A
Telefon: +48 795 179 053
Ekstremalna wydajność wkracza na zupełnie nowy poziom. Poznaj nowy, niesamowity silnik zaburtowy V8 XTO.
Co jakiś czas pojawia się nowy produkt, który zmienia reguły gry. Wyznacza nowe standardy w każdej dziedzinie — począwszy od okiełznania technologii będących wcześniej poza zasięgiem, aż po zagwarantowanie użytkownikom wrażeń, o których do tej pory mogli tylko pomarzyć. Otwórz oczy szeroko. Jest to jedno z tych wydarzeń.
Nowy silnik zaburtowy Yamaha V8 XTO o pojemności 5,6 litra
Pierwszy w branży silnik z układem bezpośredniego wtrysku i zintegrowanym elektronicznym układem sterowania
Dziś Yamaha oficjalnie wprowadziła do sprzedaży nowy silnik zaburtowy V8 XTO. Duży moment obrotowy i ciąg oraz moc 425 KM sprawiają, że ten model o pojemności 5,6 litra to coś więcej niż zwyczajny silnik zaburtowy. W rzeczywistości jest to w pełni zintegrowany system zasilania, który tworzy zupełnie nową klasę w zakresie wydajności i sterowania, w szczególności w przypadku połączenia go z najnowszym zintegrowanym systemem sterowania łodzią Helmmaster® oraz wyświetlaczem CL7™ firmy Yamaha.
Yamaha — globalna reputacja, najwyższa jakość
Nowy silnik zaburtowy V8 XTO został stworzony, aby wznieść markę Yamaha na jeszcze wyższy poziom. Model ten gwarantuje niezwykłą moc i ciąg, niezrównaną wytrzymałość i niezawodność, niespotykaną dotąd integrację systemu i precyzję sterowania oraz optymalną wygodę i usługi z zakresu obsługi klienta. Yamaha opracowała ten model poprzez „ponowne opracowanie" koncepcji silnika zaburtowego oraz powiązanych z nim systemów. Było to możliwe dzięki nowym technologiom w branży oraz wieloletniemu doświadczeniu w zakresie rozwiązań i produkcji silników zaburtowych, którym może pochwalić się Yamaha.
Ekstremalna moc, moment obrotowy i ciąg
Dostarczający potężną moc wymaganą do pływania najcięższymi i największymi łodziami pełnomorskimi oraz luksusowymi jachtami silnik jest wyposażony w wytrzymałe skrzynie przekładniowe oraz niezwykle mocne głowice napędowe, które napędzają bardzo duże śruby. Silnik zaburtowy XTO jest wyjątkowy, ponieważ to pierwszy czterosuwowy model w branży z układem wtrysku bezpośredniego. Wysokociśnieniowy wtrysk paliwa bezpośrednio do komory spalania znacznie usprawnia rozpylenie i zwiększa skuteczność spalania w celu zapewnienia maksymalnej mocy i wydajności.
Najwyższa efektywność spalania
Zaawansowany układ bezpośredniego wtrysku jest wyposażony w co najmniej pięć pomp paliwa i generuje ciśnienie wtrysku do 200 bar! Trójstopniowy układ ciśnienia paliwa jest również wyposażony w dwie niezależne pompy paliwa, które są aktywowane po osiągnięciu określonych prędkości obrotowych w zbiorniku separatora oparów (VST). Zapewnia to niespotykany wcześniej, precyzyjny przepływ i doprowadzanie paliwa nawet przy maksymalnej prędkości obrotowej. Model Yamaha V8 XTO fszczyci się także niezwykły stopniem sprężania 12,2:1. Układ wydechowy In-Bank™ doprowadza paliwo bezpośrednio do dolnej jednostki oraz środka piasty śruby napędowej, co poprawia przepływ. W skrócie oznacza to większe „osiągi", lepszą wydajność spalania oraz wyższą moc.
Garść informacji o pompach...
Nie tylko paliwo potrzebuje zaawansowanej technologii pompowania w silniku. Z tego względu model V8 XTO wyposażono w unikalną, dwustopniową pompę wody oraz dwukomorową pompę oleju — każdy z tych podzespołów został zaprojektowany, aby zapewniać równomierną pracę przy wysokich prędkościach obrotowych.
Pompa wody jest wyposażona w duży, gumowy wirnik zapewniający wysokie ciśnienie, oraz wytrzymały wirnik stalowy. Połączenie tych elementów zapewnia optymalny przepływ wody chłodzącej oraz umożliwia dokładne sterowanie temperaturą na wszystkich poziomach prędkości obrotowej nawet w najbardziej wymagających warunkach.
Niezwykła wytrzymałość i niezawodność — od samego początku
Oprócz nadwymiarowej obudowy skrzyni biegów, wzmocnionych kół zębatych, wytrzymałego wspornika zaburtowego oraz niezwykle odpornych mocowań silnik V8 XTO jest również wyposażony w funkcję syntezy plazmy na ścianach cylindra, co zapewnia nie tylko zwiększoną trwałość, lecz również kompaktowy rozmiar.
Mikroteksturowana powierzchnia jest o 60% twardsza od stali i znacznie lżejsza, co pozwoliło zwiększyć pojemność silnika bez zwiększania wymiarów jednostki napędowej. Niższy współczynnik tarcia powierzchni przyczynia się również do zmniejszenia zużycia paliwa.
Wytrzymałe dwa wałki rozrządu w głowicy na każdy rząd cylindrów są ze sobą połączone za pomocą samonapinającego łańcucha, który jest zanurzony w oleju, co zapewnia precyzyjne fazy rozrządu i długi okres eksploatacji. Natomiast pokryte węglową powłoką szklanki zaworów również zwiększają wytrzymałość, gwarantując ciche, precyzyjne połączenie w zakresie faz rozrządu.
Integracja systemu zapewniająca niezwykłą moc i precyzję sterowania
Kolejnym „pionierskim rozwiązaniem" w modelu V8 XTO jest w pełni zintegrowany elektryczny układ sterowania — rozwiązanie to nie było wcześniej stosowane w żadnym innym silniku zaburtowym. Nie ma on żadnych przewodów hydraulicznych lub połączeń, dzięki czemu reaguje szybciej i płynniej niż konwencjonalne systemy. Ponadto pozwala na uporządkowanie osprzętu oraz obszaru zęzy. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest połączenie silnika V8 XTO z unikalnym, popularnym i w pełni zintegrowanym układem sterowania łodzią Helmmaster®, który jest wyposażony w rewolucyjne funkcje dokowania obsługiwane za pomocą joysticka i niezwykły kolorowy wyświetlacz CL7™.
Ruszaj na komfortowy podbój niezbadanych terenów
Nowe, specjalne śruby napędowe XTO OS™ stanowią świetne uzupełnienie potężnego momentu obrotowego generowanego przez silnik zaburtowy Yamaha V8 XTO. Nowe śruby napędowe wytwarzają większy ciąg podczas płynięcia do przodu i do tyłu i mają średnicę od 16 do 17⅛ cala. Dzięki dużej powierzchni najnowsza konstrukcja płatów jest w stanie wprawić w ruch bardzo duże łodzie, ograniczając wysiłek i zwiększając kontrolę.
Dzięki nowemu układowi odprowadzania spalin te śruby napędowe gwarantują jeszcze jedną korzyść — „wgryzają" się w wodę podczas płynięcia do tyłu, co pomaga trzykrotnie zwiększyć ciąg w porównaniu do modelu F350… oznacza to łatwiejsze manewrowanie i sterowanie podczas dokowania.
Oprócz tego dzięki silnikowi V8 XTO nie musisz dokować w celu serwisowania dolnej jednostki. Nasz unikalny układ wymiany smaru skrzyni biegów umożliwia wykonanie całego procesu na wodzie. Silnik zaburtowy V8 XTO cechuje się świetnymi właściwościami w zakresie ładowania, zapewniając 90 A mocy całkowitej (brutto).
„Ekstremalna" przyszłość właśnie nadeszła!
Podsumowując, Yamaha przoduje w zakresie „ekstremalnych", uniwersalnych rozwiązań dzięki nowemu silnikowi zaburtowemu V8 XTO, który zapewnia niepowtarzalne wrażenia. Rewolucyjna konstrukcja i technologia, wiodące innowacje, jakość i doskonałość — oto przyszłość w wykonaniu Yamahy!
Informacje dotyczące stylistyki: nowy silnik zaburtowy jest dostępny w nowym, eleganckim kolorze Pearlescent White oraz klasycznym kolorze Yamaha Grey.